Verzekeringen

  • kptnPlp

    Nee, een verzekeringamaatschappij heeft als doel winst te maken.

  • R vd Velden

    Inderdaad……

    Zodra het beroepen op bepaalde polisvoorwaarden te veel op de financiele resultaten gaan drukken, worden de voorwaarden zodanig gewijzigd dat de polis weer ruim “in the money” is.

    En wie is hier de dupe van ???

    Wij, als verzekeringsnemers !!!

  • Cor

    Er zijn meer doelstellingen voor een onderneming dan alleen winst: werkgelegenheid, dienstverlening, zorg, enz. Vooral bij verzekeringsmaatschappijen komt dit veel voor. Bijvoorbeeld: Univé is één van de grootste verzekeraars van Nederland. Univé is een coöperatieve vereniging die zonder winstoogmerk werkt. Het zelfde geldt voor de D.O.V. een onderlinge pleziervaartuigenverzekering.

    Cor

  • Marc

    Wat een verzekering kost, is vrij eenvoudig uit te zoeken. Hoe de verzekeraar reageert als er schade is, is veel moeilijker uit te vinden. En dat is belangrijker dan een iets lagere premie. Daarom ben ik erg geinteresseerd in ervaringen die we hebben in de situatie van een schademelding. Wie kan hierover meer vertellen?

    Ik heb zelf , net als Joeb, een goede ervaring met FBTO. De tel. afgesloten doorlopende reisverzekering van postbank, bevestigde tel dat ook op de boot alles verzekerd was, maar weigerde uitbetaling toen het er op aan kwam.

    Over DeltaLoyd heb ik weer een hele slechte ervaring gehoord.

    Wat overigens ook lastig is, is dat de reputatie van de agent ook een rol speelt bij de soepelheid van de verzekeraar. Als door klanten vaneen bepaalde agent erg veel schades zijn gemeld, gaat de verzekeraar zeuren.

    Ook bij cooperatieve en onderlinge verzekeraars hangt de bonus van het bestuur af van de gemaakte winst. De doelstelling is dus beslist geen garantie voor een betere service.

    Marc

  • richard

    Marc schreef:

    >

    > Ik heb zelf , net als Joeb, een goede ervaring met FBTO.

    Met mijn autoverzekering heb ik bij de FBTO ook goede ervaring. Een goede vergoeding toen ik mijn auto total-loss reed en er werd niet moeilijk gedaan over de no-claim.

  • Kirsten

    Beste,

    Ik zie dat er alle tijd niet is gereageerd op dit onderwerp, dus sorry voor het ongemak.

    Ik heb een vraag en hoop dat jullie deze kunnen beantwoorden.

    Ik las op de website van https://www.reisverzekering.net/reisverzekeringen/zeilen/ het volgende:

    'Een reisverzekering is geen verplichte verzekering maar dat kan anders zijn bij bijvoorbeeld georganiseerde reizen. De organisatie van de zeilvakantie kan de verplichting opleggen om een reisverzekering af te sluiten. Dit doen ze om te voorkomen dat ze bij calamiteiten kosten voor jou moeten maken die ze niet meer gecompenseerd krijgen.'

    Nu vroeg ik me af of jullie hier misschien ervaring mee hebben?