Speedy stitcher

• raptor

ik heb net een tacker gekocht die 5 krammen tegelijk schiet. Geen RVS en gewoon in het vet. Iets voor Sinbad voor het echte noodwerk? Wel compressor nodig op de huisartsenpost.

Pieter

• Sindbad

raptor schreef:

>

> ik heb net een tacker gekocht die 5 krammen tegelijk schiet.

> Geen RVS en gewoon in het vet. Iets voor Sinbad voor het

> echte noodwerk? Wel compressor nodig op de huisartsenpost.

> Pieter

Lijkt me wel wat. Compressor is dan meteen belasting aftrekbaar.

• raptor

voor fiscus geen compressor noemen maar noodbeluchter.

Pieter

• paulus

Heb dat ding gekocht. Geweldig instrument! Grote dikke naald die er om vraagt het soort puisten waar solozeilers in hun verhalen altijd last van krijgen na een half jaar oceaan mee te opereren. Ontwerp is honderd jaar oud en straalt een vertrouwde degelijkheid uit, zodat je vanzelf gaat fantaseren over onverdoofd opereren op zee met een dubbel rantsoen brandewijn als steun en toeverlaat. En dan weer dichtstitchen met de bijgeleverde kromme naald, Aaah, wat ik maar arts geworden… Ik ben ook aan het oefenen met de gordijnen en als die het overleven ga ik mijn genua te lijf. Allemaal bedankt voor de tips!

• Sindbad

Je bent een man naar mijn hart. Als ik je nog es onder het mes krijg…. flinke scheut brandewijn erin; stuk hout tussen de tanden, en hup met de speedy stitcher.

• Paulus

Prima doc, ik geef me in voorkomend geval geheel over aan je geneeskunsten. Wel wil ik de televisie- en publicatierechten. Normaal kóst zeilen geld, misschien valt er dan eens aan een nieuwe schuit te denken (blood and sex sell)…

• ruud

'k heb zo''n ding. Het voordeel is dat je een nette steek krijgt, met een onder en bovendraad. Zeg maar net als op een naaimachine. Ook een voordeel is dat je genoeg kracht kunt zetten, om door dikke zeilen heen te prikken.

Speedy moet je met een korreltje zout nemen.

De naalden die erbij zitten moet je weg doen. Zijn veel te dik, en leveren flinke gaten op in je zeilen. Ik heb gewoon machine naalden gekocht en die passen / voldoen prima. Wel extra stevige gekocht (“geschikt voor jeans”)

• Paulus

Goeie info Ruud! Ik vind hem goed werken maar die naald… Weet je of er ook dunner gewaxt garen bestaat?

• ruud

Hoi Paulus, nee weet ik niet. Ik heb het tot nu toe gebruikt met Dabond 2000 UVR (reparatie zeilen) en katoen-polyester (reparatie buiskap). Beide zijn dun genoeg.

Waar gebruik je gewaxed garen voor (sorrie dat ik 't niet weet).

• Paulus

Meegeleverd spul is gewaxt… lukt dus ook zonder, begrijp ik van jou. Dank voor je tips!