Waypointsgps

• Paulus

Lijkt me software die heel veel biedt voor schappelijke prijs. Ik zoek een makkelijke methode om tonnenbestanden, vooral op het Wad, aktueel te houden en uit te wisselen met de gps (Furuno GP-30). Iemand praktijkervaring?

• BJ

Heb je al eens op www.filo.nl gekeken? Volgens mij biedt dat precies wat je zoekt.

• Paulus

Ja, dank je. Ken ik. Impressive…. Ga daar ook iets mee doen, had even willen uitwisselen met ervaringdeskundigen hier, als die er zijn!

• freebird

Joehoe, hiero!

Ik gebruik al een aantal jaren Wgps, met AIS module (via omgebouwde handscanner) en het tonnenbestand van filo. Werkt gewoon goed, niets anders meer nodig.

Of je moet natuurlijk met een camera in de “kinderkamer” willen kijken op je multifunctioneel nautisch display, en dan kan je daar over weer het beeld van de fishfinder projecteren, radar voor als het mistig is in de kinderkamer, en de altijd zeer up to date zijnde navionics gold kaarten (dat zijn geen creditcards, al moet je die wel trekken als je ze koopt).

Ik geloof dat ik afdrijf…..

Groet,

Jaap

• Paulus

Nee Jaap, da's precies wat ik bedoel, je drijft niet af. Vandaag de WGPS demo geïnstalleerd en had binnen 2 minuten al mijn eigen waypoints uit de gps naar de pc. Goeie software, lijkt me. Ik wacht met aanschaf nog effe op de 2008 versie. Ik deel jouw allergie voor multifunctionele plotters en hoop nog lang op gps en papieren kaart rond te zwerven. AIS is een mooi ding, maar ook dat wil ik niet op de pc want ik wil tijdens zeilen helemaal geen pc draaiend hebben. Dan wil ik met varen bezig zijn, niet met een muis. Ik heb een kleine losse AIS ontvanger (NASA) en die doet wat ik wil, stand alone en lekker betrouwbaar. Al een hoop lol van gehad.

Dank! Joost