Hiswa

• Erik en Ella

Zijn zowel naar BOOT en Hiswa geweest. BOOT is inderdaad groter, goedkopere inkom en beter met de parking geregeld. Maar…………. er werden weinig materialen verkocht bij BOOT die voordelig waren. Technisch en duur!

Met een bootschappenlijstje zijn we naar HISWA geweest en konden daar voordelige materialen kopen en hebben vele zeilpakken bekeken ( gaat trouwens toch Decathlon worden). Met 6 zware stootwillen ( 18 euro per stuk ;-) en nog meer materialen zijn we weer naar ons autootje gelopen. ( 18 kg op je nek is geen pretje en je valt wel op).

Afgezien van onze koopjes vonden dat HISWA niks te bieden heeft. Manman…. parkeren is al een probleem, laat staan de vriendelijkheid van personeel van vele stands. Als wij onfo wilden moesten wij bij sommige stand het personeel aanspreken en met weinig zin kregen wij uitleg. Ons bed en ankerlier kopen wij dus ergens anders

tip: Blijkbaar kan je beter zeilmerkkleding dragen ipv casual gekleed. Loopt het personeel daar misschien wel warm.

Voor ons geen HISWA meer!

• Kaptein iglo

Wij nemen ons elk jaar voor om niet naar de Hiswa te gaan omdat het steeds tegen valt. Maar als de tijd daar is laten we ons nog wel eens verleiden om er wel naar toe te gaan.

Onbeschofte prijzen met vele onbeschofte mensen en weinig is er in verhouding. Bovendien sta je op de heen- en terugweg gegarandeerd in de drukte cq file.

Boot Dusseldorf. Vanaf Nijmegen nog geen uurtje rijden. En als je het leuk vindt kan het veel sneller. Alles perfect geregeld, vriendelijk en vooral rustig. Weinig geschreeuw. Zeer vele aanbiedingen en leuke noviteiten. Wanneer je op de laatste dag gaat kun je er je slag slaan. Ik kocht er een nieuw Lewmar luik 60*60 voor 300,= en mijn maat een prachtige rubberboot met bb-motor voor een heel scherpe prijs. Luik wel meteen inladen en meenemen. Mijn tweede hobby is duiken, nou dan kun je in Dusseldorf helemaal je hart ophalen. Nee mensen laat die HISWA maar lekker voor wat ie is en geniet met volle teugen van Boot Dusseldorf. Groet K.I.

• Joop

Erik ,

Zuur ? Ik kan niet in jouw portomonee kijken, maar sommige bedragen wat men durft te vragen tijdens de Hiswa?? Deze stands zijn peperduur om te huren, blijkt ook wel aan het geen wat de Hiswa te bieden heeft .Ik weet niet wat je gekocht hebt als jij er maar een goed gevoel bij heeft,toch?

Waar zijn de open zeilbootje,s gebleven, klasse organisaties?.Casco,s ?? Plop kaarte het al aan .

Mocht je in de buurt wonen van Rotjeknor , zijn er zat beurzen .

Gorichem, R,dam , Sleewijk yachting , meestal in het najaar ( september)

Deze beurzen kosten (huur) minder dan de Hiswa ,is wel in jou voordeel .

Lijnen ,schoten , stootwillen , kleding de kust en tekeur .

Kijk ook eens op de site van segelladen.de .

Heb ik goede ervaring mee , bijv. coulan(een verfproduct) 20 euro goedkoper per liter .

grt,Joop

• Kaptein iglo

Plop,

1 Jouw stelling dat 2/3e van alle watersporters in Nederland dit in een klein (open) bootje bedrijft is kul.

2 In Engeland werkt het net even anders. Als je daar wilt zeilen zit je meteen op zee. Het ontbreekt er simpelweg aan beschut binnenwater. Je moet daar dus, of je nu met een kajuitzeiljacht of een open boot de zee op gaat, deze altijd goed uitrusten. . En ja, dan zal er daar wel een markt voor zijn.

3 Een ligplaats voor een kajuitzeiljacht is er voor de gewone man nauwelijks betaalbaar. Dat is ook de reden waarom er tot de jaren 90 er altijd van die wanstaltelijke stevige kleine kajuitzeiljachten zijn gebouwd die betaalbaar moesten zijn, zeewaardig waren en die ook nog eens droog konden vallen om ze in een of andere modderachtige riviermonding aan een mooring af te meren.

Dus, een onsamenhangend verhaal vol flauwekul. Groet. K.I.

• Sindbad

Kaptein iglo schreef:

>

> Plop,

> Dus, een onsamenhangend verhaal vol flauwekul. Groet. K.I.

Ayayay…..and a bottle of rum…. de Kapiteins gaan weer los……

• Kaptein iglo

Ha ha , Maar nu ff niet. Vertrek morgen naar Sharm el Sheikh. Het gaat jullie de komende week goed broederwatersporters. Groet. K.I.

• kptnPlp

Kaptein iglo schreef:

>

> Plop,

> 1 Jouw stelling dat 2/3e van alle watersporters in Nederland

> dit in een klein (open) bootje bedrijft is kul.

Gelieve die discussie met het watersportverbond te voeren (don't kill the messenger).

Voor de rest heb ik geen zin om op je provocerende bral in te gaan. Je bent in al die jaren geen steek veranderd en nog steeds de grootste hufter van het prikbord, omgeacht welk PS je gebruikt.

• Kaptein iglo

He Plop zit je weer op de kast? Kort lontje! Overigens denk ik dat schelden, en respectloos gedrag op dit prikbord niet thuis horen. Je zult het mij in ieder geval nooit zien doen Argumenten en misschien een beetje pesten en vooral humor natuurlijk wel. Kun je daar niet tegen, reageer dan beter niet. Ondanks dat Plop, wens ik ook jou, gewaardeerde-elektro-watersportbroeder, het allerbeste. Over een week ben ik weer in de lucht en ik zie er al vol verwachting naar uit met wie je dan weer ruzie heb gemaakt. Groet, K.I.

PS: (Daar heb je `m weer) Ik ook van jou (ha ha ha ha ha).

• fj

Erik,

Ik weet niet op welke hiswa jij geweest bent. Maar wat jij allemaal beleefd hebt heb ik niet gezien.

De spullen zijn aanmerkelijk duurder dan in vele watersportwinkels.

Heel veel te snuffelen viel er niet. Hoogstens een paar winkeltjes boven op de gallerij.

Iemand op koopjesjacht heeft echt niets opde Hiswa te zoeken.

• Rob

Inderdaad, dit soort beurzen zijn ook niet bedoeld voor koopjesjagers.

En ik hoop dat dat ook zo blijft ……