Hiswa

• Jansen

Vorige maand in Dusseldorf geweest bij de Boot. Vandaag in Amsterdam bij de Hiswa. Wat is die Hiswa een geldklopperij zeg. 30 euri (17 entree en 13 voor parkeren) om binnen te komen. Boot was nog geen 20 euri.

Enbn als er nou wat te zien valt. Als ik me niet vergis welgeteld 8 zeiljachten stonden er. Verder ongeveer 15 grote motorboten en dan nog de overgrote meerderheid was sloepen.

Ik heb het wel gezien hier, ik hoef niet meer naar de Hiswa.

Ik was vorig jaar ook bij de “Hiswa te water” nou dat was wel iets goeds en daar ga ik wel nog heen maar de RAI ze kunnen me wat.

• marksvrijheid

zo

• Jansen

Begrijp me niet verkeerd. Het geld maakt me niet uit zolang ik er maar waar voor krijg. En dat gevoel had ik totaal niet vandaag.

• Rob

Is inderdaad een hoop geld, maar door de kaarten in de voorverkoop te kopen, m'n auto elders te parkeren en een klein stukje te lopen of met het OV weet ik de kosten bijna te halveren ……

En of het ‘waar voor je geld is’ is persoonlijk, ligt er nl aan wat je zoekt……

Vrijdag kan ik er zelf over oordelen…..

• BJ

Tja…. het feit dat er tig sloepen staan is een gevolg van het feit dat de meerderheid van de waterrecreanten daar naar zoekt. Net als allerhande gadgets als plotters, fishfinders en dat soort zaken. Maar dat is niet anders dan vorig jaar of het jaar daarvoor hoor.. ;)

• Hielke

Nou we hadden elkaar tegen kunnen komen :-) EN ik was ook van plan een dergelijk stukje te posten.

Kaartje (online) EU14,50 maar dan wel EU13 vragen voor parkeren op een stuk bouwterein (met ‘beidehandte’ lees: onbeschofte parkeerhulpjes)

Alleen maar sloepen & motorschepen, versus ongeveer 6 zeilschepen…?

Afwezigheid van DeKloet (Midget), Winner, Bavaria, Etap (ok ok Dehler was er wel)

Even in een paar leuke boeken geneusd en over hybride motoren gepraat (waar was Yanmar BTW?)

Conclusie: voorheen was de Hiswa toch een beetje de kick-off van het nieuwe seizoen, maar ik raad iedereen af hier naar toe te gaan en mij zien ze er ookniet meer.

• schieper

Had vrijdag willen gaan maar zal ik dat dan maar achterwegen laten… Wilde weer eens een poging doen om wat zeilen te bestellen!

• Paulus

Hiswa lijkt me wat achterhaald door Internet en de goede websites van alle leveranciers. We weten eigenlijk de meeste nieuwtjes ver voordat ze op de Hiswa gepresenteerd worden. Vroeger was dat iets anders en was zo'n beurs de enige maniet alle nieuws snel te verzamelen. Ik heb de indruk dat er steeds minder door leveranciers in beurskosten geinvesteerd wordt, ze verkopen de handel toch wel… Daardoor staan er steeds minder serieuze stands en haakt het publiek af. Het is hooguit gezellig. Om veel schepen te kijken moet je tegenwoordig naar BOOT of Hiswa te Water.

• erik

Gisteren naar de Hiswa geweest en me prima geamuseerd. Een paar uurtjes is net mooi. Kosten vallen mee met kaartjes via internetvoorverkoop en met openbaar vervoer.

Verder: alle bekende watersportwinkels zijn vertegenwoordigd met veel beursaanbiedingen en goede uitverkopen (gemiddeld 50 % oplopend tot 70 % korting) vooral op zeilkleding/ schoenen/ lijnen/ kaarten/ sluitingen/ andere bootaccessoires etc.. Eindelijk (enigzins) normale prijzen voor goede spullen. Het toegangskaartje dan ook zeer royaal “terugverdiend”. Alleen dat is al een reden om te gaan.

• marksvrijheid

het gaat er dan om met welke verwachtingen je gaat toch?