Kanaaleilanden

  • Philip

    Ik ben van plan om van de zomer naar de kanaaleilanden te zeilen met een 34 voeter. Vorig jaar zijn we tot saint Valery en Caux gekomen maar dit jaar hopen we op beter weer en moet het gaan lukken.

    Graag ontvang ik tips van zeilers die wel ervaring hebben met de kanaaleilanden. M.n. tips over de stromingen en de momenten dat havens al dan niet aan te varen zijn, zijn welkom. Uiteraard zijn andere tips ook van harte welkom.

    Aan stoere zeemansverhalen zijn wel is waar leuk zeker in de kroeg, maar ik heb daar niet zo'n behoefte aan, reele verhalen en tips wel

    ALVAST BEDANKT!!

    gr

    Philip

  • Paulus

    Philip, ik zou niet blindvaren op losse internettips, hoe goed bedoeld ook, bij dit soort planning….. De info die je zoekt staat in pilots zoals de Shell Channel Pilot en je kunt veel hebben aan de Vaargids Het Kanaal van Clemens Kok. De Reeds Almanac geeft getij- en stroominfo maar die kan je op nog meer plekken scoren. Er is ook een stroomkaart van het gebied, die kan je in de watersportwinkel wel vinden..

  • Philip

    Paulus,

    natuurlijk heb je helemaal gelijk. Ik stort me uiteraard op de beschikbare literatuur. Desalniettemin sta ik open voor tips van andere ervaringsdeskundigenPaulus schreef:

    >

    > Philip, ik zou niet blindvaren op losse internettips, hoe

    > goed bedoeld ook, bij dit soort planning….. De info die je

    > zoekt staat in pilots zoals de Shell Channel Pilot en je kunt

    > veel hebben aan de Vaargids Het Kanaal van Clemens Kok. De

    > Reeds Almanac geeft getij- en stroominfo maar die kan je op

    > nog meer plekken scoren. Er is ook een stroomkaart van het

    > gebied, die kan je in de watersportwinkel wel vinden..

  • medard

    mooi gebied, stroomt er behoorlijk dus je doet de afstanden lekker snel.

    ik zou de kaart van admiralty bestellen dit is de enige die dat gebied goed in detail weergeeft er is ook een stroomatlas apart te krijgen. zorg ook voor een rubberboot want in alderny en sark kun je anders niet aan de kant komen.

  • G.Welling

    We zijn 2 jaar terug op Alderney en Guernsey geweest. Zeer mooi. Zowel heen als terug zijn we vanuit Wight overgestoken (circa 15-18 uur varen).

    Je moet je goed voorbereiden op stroom en de overfalls, pas op bij wind tegen stroom.

    Ik maak gebruik van IMray kaarten en de Reeds Almanac, dan kom je een heel eind.

  • Herman

    Beste Philip,

    Ik heb het plan opgepakt om met mijn oudere 35 voeter over twee weken (week 30,31 en 32) naar de kanaaleilanden te varen. Wanneer je informatie en of tips hebt over deze reis dan hoor ik deze graag.

    Met vriendelijke groeten,

    Herman PloegerPhilip schreef:

    >

    > Ik ben van plan om van de zomer naar de kanaaleilanden te

    > zeilen met een 34 voeter. Vorig jaar zijn we tot saint Valery

    > en Caux gekomen maar dit jaar hopen we op beter weer en moet

    > het gaan lukken.

    > Graag ontvang ik tips van zeilers die wel ervaring hebben met

    > de kanaaleilanden. M.n. tips over de stromingen en de

    > momenten dat havens al dan niet aan te varen zijn, zijn

    > welkom. Uiteraard zijn andere tips ook van harte welkom.

    > Aan stoere zeemansverhalen zijn wel is waar leuk zeker in de

    > kroeg, maar ik heb daar niet zo'n behoefte aan, reele

    > verhalen en tips wel

    >

    > ALVAST BEDANKT!!

    >

    > gr

    >

    > Philip