Plastimo Pasific 2000 geeft veel roetaanslag

  • Petra

    Hallo,

    Wij hebben een Plastimo Pasific 2000 kooktoestel. Er komt echter veel roet vanaf. De pannen zijn in een mum van tijd zwart geblakerd, en als we ze dan neerzetten, is de ondergrond zoooo vies :(

    Dus een grote onderhoudsbeurt is op zijn plaats. Weet iemand een betrouwbaar bedrijf, liefst in het midden van het land, dat bij zo'n toestel de branders e.d. kan vervangen, en helemaal nakijken?

    Alvast bedankt voor de reactie.

  • hendrik

    U zou zelf ook de branderpijpjes kunnen doorblazen, dan is het probleem hoogst waarschijnlijk opgelost.

  • Marc

    Vaak zit vuil zo vast, dat doorblazen niet helpt. Koop dus een simpel stukje speciaal gereedschap; een handvat met een dun staaldraadje. Daarmee prik je het kleine gaatje door, waar gas en lucht mengen. Dat is het stukje branderpijp dat dus schoon moet. Na doorprikken goed schoonblazen met perslucht om het laatste vuil weg te krijgen.

    Over het reconditioneren van een kooktoestel heeft PBO een tijd terug een artikeltje geschreven. Waarschijnlijk kan je voor een paar Euro een kopietje via internet daarvan bestellen.

    De onderdelen , zoals branders en thermokoppels ed zijn te bestellen bij calormarine .co uk. Voor mijn toestel krijg ik ze net vandaag bezorgd. Niet goedkoop, maar wel correct, eerst per email advies gekregen over het juiste te bestellen type.

    MoR

  • Petra

    Hallo,

    bedankt voor uw reaktie. Maar helaas lijkt dit niet een oplossing te zijn, dit heb ik vorig seizoen nl. al twee keer geprobeerd.

    vriendelijke groet,

    Petra

  • Petra

    Hallo,

    Ik geloof dat mijn vorige bericht verkeerd terecht kwam, maar dat was een reaktie op het doorblazen….

    Dat gereedschap ga ik zeker halen, hoeplijk heeft George Kniest het… En die PBO ga ik eens opzoeken, juist vorig jaar mijn abonnement niet verlengd….

    Heel erg bedankt!

    vriendelijke groeten,

    Petra

  • Marc

    Probeer het eerder bij een ouderwetse gasfitter/monteur. Gebruik , om door te prikken, nooit een naald, want die is te dik. Daarmee wordt het gaatje groter en is de verhouding lucht/gas voor altijd verstoord. Een haartje van m'n staalborstel was echter weer wel de goede maat. En perslucht heb je ook met een goede fietspomp.

    succes Marc