Verwijderen onderwatertoilet

  • Marcel

    Hallo,ik wil deze winter het onderwatertoilet van mijn Etap 22 verwijderen. Deze zit op een onhandige plaats(onder het bed) en die ruimte kunnen we na de geboorte van onze zoon goed gebruiken als extra bergruimte. Heeft iemand ervaring met deze klus? Het reeds op internet gezocht maar heb nog geen informatie kunnen vinden.Wat te doen met de huiddoorvoer? Zijn hier doppen voor te koop? Of moet je hier met polyester en epoxy aan het werk?Alvast bedankt voor jullie ervaringen en tips.Groet,Marcel

  • joep

    Nautic Shop heeft , naar zij mij vertelden in Duessseldorf, een goed programma ontwikkeld. Het staat nog niet op hun site, maar wanneer ik of ieder ander na Boot Holland contact op zou nemen, dan konden zij iets meer vertellen.

  • Hielke

    Hoi Marcel,

    de afsluiters zijn gemonteerd op de buitenhuid. Je kan de afsluiters eraf schroeven en dan een passende blinde dop op de doorvoer monteren. Ik hoop dat je de afsluiters van de huid-doorvoeren los-krijgt. Bij onze Etap22 zaten ze indertijd zo moervast dat we ook gelijk de doorvoeren hebben vervangen (samen met de afsluiters)

    WC demonteren is nog het monste werk, zit gewoon met een soort dikke zelftapper in een ingelamineerd stuk hout geschroefd. Good luck, Hielke

  • joep

    Heb het bericht verkeerd gelezen. Dus mijn verwijzing naar Nautic Shop is onnodig. Trouwens wel een goed en goedkoop adres.