In mijn Neptun zitten de originele kussens nog. Heel nostalgisch allemaal natuurlijk, maar inmiddels lig ik gewoon met mijn heupen op het polyester te knoerelen 's nachts. Hoog tijd voor nieuwe kussens dus!
In de voorpunt zijn ze nog prima dus die kunnen nog wel even, maar die van de banken niet meer. Redelijk recht-toe-recht-aan (wat ik niet kan zeggen van alle kunstige vormen van die in de punt).
Na het opvragen van enkele offertes kan ik concluderen dat nieuwe kussens bestellen ietwat boven budget is, dus overweeg ik om zelf eens ceatief te doen. Vorig jaar een zeiler ontmoet die de vulling op de markt had gekocht (!) en de bekleding had zijn vrouw gemaakt. Keurig netjes, en nog vedomd goede kussens ook!
Mijn vraag is nu natuurlijk of hier mensen zijn die het ook zelf gedaan hebben, en of dat echt zo eenvoudig is. Ik heb enkele tante's die bijzonder handig zijn met de naaimachine dus dat zou nog wel moeten lukken, maar de kussens moeten natuurlijk ook perfect op maat gesneden worden …
En wat is eigenlijk goede vulling zodat je niet alleen comfortabel zit maar ook fatsoenlijk kunt slapen?
Tips zijn welkom, en als iemand weet waar je betaalbaar nieuwe kussens kunt bestellen dan is een link ook welkom
Dank alvast!