Sirius 26

  • Jan

    Ik wil een zeiljacht kopen van het merk Sirius 26. Wie heeft ervaring met dit schip en waar kan ik meer info vinden

  • marksvrijheid

    is het deze?

    http://link.marktplaats.nl/143061396

  • Jan

    yes

  • Sindbad

    Leuk scheepje. Mooi houten interieur. Wat is de schade precies, weet je dat?

  • Beus

    Als de verkoper aangeeft dat houeten binnewerk vervangen moet worden vanwege inregenen dan moeten de foto's uit betere tijden zijn. Dus zeg maar wat het had kunnen zijn of nog moet worden. Lijkt me een flinke klus om te doen al dat hout en dan vind ik de prijs niet in verhouding!

    Succes en ga eerst maar eens kijken.

  • erik

    Leuk bootje, maar vooral mooie foto's en die kunnen nogal misleidend zijn. Belangrijk is dat je handig en technisch genoeg bent om hem op te knappen. Met hout werken is een vak apart. Plus dat je daar tijd, zin en geld voor moet hebben.

  • marksvrijheid

    de prijs is waarschijnlijk te hoog, als alle houtwerke vervangen moet worden, wellicht inclusief hoofdschot, ben je wel even zoet en flink wat euro's verder, flink onderhandelen dus. er zijn waarschijnlijk weinig geinteresseerden, dat maakt het dan weer makkelijker

  • Beus

    Wat moeten ze anno 2008 dan ook nog steeds met al dat hout! ;-)

  • marksvrijheid

    precies, gewoon vervangen door wat plastic, gaat ook veel langer mee, beetje osmose mee plakken, anders heb je helemaal niets meer om je druk over te maken :)

  • Beus

    Toch ben ik altijd blij dat er nog mensen zijn die houten boten hebben en ze prachtig onderhouden. Blijven toch de mooiste schepen met fantastische lijnen en dan maakt het niet uit of het achterhaald is qua hydrodynamieka.