C-map NT+ kaarten gevraagd

  • Skipper

    Wie heeft er C-map NT+ kaarten van Noord Spanje en Portugal te koop.

    Ook andere gebieden mogen aangeboden worden.

  • BJ

    Al op Marktplaats.nl gekeken?? Daar staan ze regelmatig, veel regelmatiger dan hier.

  • jac

    is dit voor een laptop en zo ja waarom deze kaarten .

    ze zijn erg duur en niet te copieren.

    jac

  • BJ

    Ze hebben wel een erg groot dekkingsgebied voor de prijs die je betaalt. De nieuwe C-Map Max heeft dekking van Denemarken tot Zuid Engeland en dat voor 350 euro. Ik vind de prijs reuze meevallen en bovendien moet je er niet aan denken om zo'n bak met kaarten in papieren vorm aan boord te moeten hebben.

    Dat ze niet te kopieren zijn ga ik niet eens op in….

  • Skipper

    Ik heb een kaartplotter aan boord en deze heeft C-map NT kaarten nodig.

    Uiteraard heb ik ook de papieren kaarten aan boord, ik zou niet zonder papieren kaarten gaan varen.

  • BJ

    Ik heb ook een kaartplotter maar geen papier meer. Naast de vaste plotter heb ik ook een handheld als backup en dat vind ik persoonlijk voldoende. Maar zoals ik al zei, kijk ff op Marktplaats, daar worden regelmatig C-Map modules aangeboden.

  • Skipper

    Ik heb ook twee hand gps' en als backup maar wat heb je aan een positie als je geen kaart hebt. Op het IJsselmeer is dat geen probleem, dat kan zonder kaart (ik zeil daar al jaren) maar bij oversteken naar Engeland en verder kan wel op je gps kijken maar je hebt geen idee waar je zit als geen kaart hebt.

  • BJ

    En daarvoor hebben ze handheld plotters uitgevonden…. ;)

    Maar je kan op zich best veel met een GPS; als je de positie van je einddoel weet kan het apparaat je keurig vertellen welk koers je aan moet houden. Niet ideaal maar wel werkbaar als backup. En ‘worst case’ is het een kwestie van pal west blijven varen, de kans dat je mist is erg klein… :D

  • Sindbad

    BJ schreef:

    En ‘worst case’ is het een kwestie van pal west

    > blijven varen, de kans dat je mist is erg klein… :D

    Nou BJ; volgens mij is de kans op mist op Het Kanaal juist groot… :)

  • marksvrijheid

    gezien op marktplaats…..

    C map Navigatiesoftware

    Te koop C map navigatiesoftware digitale zeekaarten hele wereld aan te sluiten op Gps windows Xp