Beklemmende regelgevingen ?

  • marksvrijheid

    tja, ze zijn inwisselbaar / onverteerbaar…. :)

  • Sven Heesterman

    Darius was laatst een meisje loos? Haren rijzen ten berge? Waar heb ik dit betuttellingetje aan te danken? Ken ik u soms?

    Als je echt goedje had gelezen dan had je kunnen zien dat ikke het juiste vermoeden had. Schipper is altijd als laatste verantwoordelijk. Politie kan hier niet sommeren en heeft dat ook niet gedaan. Waar komt opeens het loodsen vandaan? Ik heb niks over loodsen gelezen.

    Svennie Heestermannie

  • Joop

    Ja Svennie, dat gaat je krijgen als je een beetje beroemd wordt .

    Ik heb je,, uitvinding ,, gelezen op bootjesgek.nl

    Leuk voor je dat het je gelukt is .l

    grt, Joop

  • Sven Heesterman

    :-)

    Geldt hier misschien Hoog boompje vangt een windje?

    Leuke site he, bootjesgek?

    Sven

  • Joop

    Deze site ligt wel in mijn straatje . Er staan leuke en leerzamen items op.

    Het vuilwatertank gebeuren is leerzaam , vooral de nonolet is een mooie uitkomst .'

    Goedkoper blijft de puts .

    Maar nogmaals die uitvinding van je Toppie .

    grt,Joop

  • marksvrijheid

    pfff Joop ben die pompjes glad vergeten!!! ik zoek de mail nog even op!

  • marcel

    Kaptein iglo schreef:

    >

    > Ik las zojuist in de “Zeilen” een verhaal over verplicht

    > ankeren bij dichte mist op de Waddenzee. Het komt er op neer

    > dat wanneer je op de waddenzee vaart en er is dichte mist,

    > mag je zowiezo niet in de vaarroutes komen en zul je dus voor

    > anker moeten. Met of zonder (jachtradar kaartplotter enz enz)

    > maakt niets uit.

    >

    Hierover staat al jarenlang in het BPR het volgende:

    uit bijlage 9:

    de vaarwegen tussen de zee en de havens aan de Waddenzee, alsmede de havens, niet zijnde voorhavens van sluizen;

    uit art. 6.29:

    Op de in bijlage 9 vermelde vaarwegen moet een schip bij slecht zicht op radar varen. Op deze vaarwegen moet een schip dat niet op radar kan varen op de dichtstbijzijnde daarvoor geschikte plaats gaan stilliggen.

    > Jarenlang roept de overheid dat al die kleine regelgeving

    > minder moet worden, maar we krijgen er steeds meer bij !

    > Bah! Groet K.I.

    Als je je vaarbewijs hebt dan hoorde je dit dus al te weten, en het is ook niks nieuws.

  • Kaptein iglo

    Wat is dit nou voor een onzin Marcel. Het gaat namelijk niet eens over deze regels maar over de regeltjes hierachter. En dat maakt het zo vervelend allemaal. Het heeft te maken met het feit dat een op een jacht gemonteerde radar niet voldoet aan de eisen die er gesteld worden aan een vaartuig met radar. Heeft iets te maken met de stralingshoek. Ja, wie verzint het! Kom dan niet zo betweterig vertellen dat indien je een vaarbewijs heb je dit had kunnen weten. Goed zeemanschap ging voor alles, je had nooit voorrang op het water maar uitwijkplicht. Dat maakte het allemaal zo charmant. Met al deze regeltjes en wetjes van overijverige ambtenaren gaat het de verkeerde kant op.

    In mijn dienstplichttijd hebben we eens met een Fregat voor een zeeaquarium 250m3 zeewater meegenomen in de ballasttanks die met tankauto`s getransporteerd zouden worden. Het was voor een goed doel. Tot er een of andere douanetrut het nodig vond dat dit zeewater een waarde vertegenwoordigde die ingevoerd moest worden en BTW over betaald moest worden.

    Nou, zo voelt dit weer!. Groet K.I.

  • marksvrijheid

    jeah right…..

  • richard

    Kaptein iglo schreef:

    >

    > In mijn dienstplichttijd hebben we eens met een Fregat voor

    > een zeeaquarium 250m3 zeewater meegenomen

    Is er natuurlijk ook iemand op dat fregat zo stom geweest om op de vraag “is er iets aan te geven?” te antwoorden: “ja, 250 m3 zeewater”.