Zeilen in Griekenland: meezeilen of training met Berend Botje

  • Margot

    Komende zomer wil ik gaan zeilen in Griekenland waarschijnlijk met de organisatie berend botje.

    Heeft iemand ervaring met deze organisatie en zoja, beviel t of juist helemaal niet.

    Zijn er ervaringen van mensen die hebben meegezeild of mensen die een zeiltraining hebben gedaan in Griekenland.

    Gr.Margot

  • zoutwatermatroos

    Wij hebben 2 jaar geleden bij BB een boot gehuurd in Griekenland.

    Over het algemeen goed bevallen. Berend Botje gebruikt Kiriacoulis als charter maatschappij. Dit is 1 van de grootste charterers in Griekenland. De boten zijn over het algemeen goed uitgerust. Zelf hebben we zonder flottielje leiding of schipper gezeild, maar ik heb van mensen daar vernomen dat het met berend botje goed trainen / flottielje zeilen is.

    Dus Berend botje is naar mijn ervaring aan te raden.

    De borg is via een verzekering daar ter plekke te regelen a 200 euro. voor dit bedrag ben je volledig verzekerd tegen elke schade die door jezelf wordt veroorzaakt. Heel goed geregeld allemaal dus.

    Echt top, Ik zou zo weer gaan naar Griekenland met Berend botje.

    Vorig jaar hebben we een boot via Petit Breton Antil gehuurd in St. Lucia.

    Nou daar gaan we dus nooit meer mee in zee. Pure oplichters.

    Ze hebben het zelfs geprobeerd om onze borg te stelen van 1500 Euro via de credit kaart gegevens die ze nog hadden. Ik heb me kaart moeten blokkeren en met een hoop moeite toch me borg nog terug gestort gekregen met de mededeling van de creditkaart maatschappij dat ze PBA op de zwarte lijst hebben gezet.

    Fijne vakantie gewenst

  • BerT

    NIET DOEN!!!!

    Niemand heeft Berend Botje ooit nog gezien nadat hij was gaan varen naar Zuid Laren.

    geintje, geen idee, geen ervaring mee.

    Hebben ze een website?

  • René

    Wij gaan dit jaar voor de 2e keer met OCC in Lefkas.

    Goed bevallen!

    Dit weekend open dagen in Muiderzand.

    gr. René

    http://www.occ-yachting.nl/

  • erik

    Ik ben onder meer voor Berend Botje meezeilschipper geweest. De organisatie is op zichzelf oke. Niet bijzonder goed of slecht. De scheidslijn tussen zeiltraining of meezeilen is dun. Bij meezeilen kun je als je dat wilt van alles leren en bij zeiltraining kun je ook (passief) meezeilen.

    Heel belangrijk bij meezeilen en zeiltraining is dat er een zekere klik is tussen jou en de andere meezeilers en schipper. Je weet van tevoren niet met wie je aan boord zit, dus is het altijd een gok. Meestal gaat dat heel goed overigens, geen zorgen, maar niet altijd i.v.m. botsende karakters. Soms hebben meezeilers ook totaal andere ideeen van de vakantie. De een wil bijv. ‘s ochtends vroeg weg en veel mijlen maken en de ander wil bijv. ’s ochtends uitslapen en veel relaxen in een baai, je komt als schipper uit op een compromis waarin niemand zich helemaal kan vinden.

    Ook al is het een ruim schip waarop gevaren - meestal 44-voeter - als het lukt wat betreft boekingen, wordt elke slaapplaats aan boord in beslag genomen door een meezeiler. Hoe meer meezeilers, hoe meer winst. Begrijpelijk, maar bij volle bak dus weinig ruimte met irritaties op de loer.

    Mijn ervaring is dat een weekje meezeilen net mooi is. Twee weken meezeilen zou ik niet aan willen raden.

  • Ronald

    Ik ben afgelopen zomer met de Omiros vanaf Kos meegezeild en dat was een topreis. Supergezellig en leuke bemanning. Ik heb deze reis geboekt bij mambo http://www.mambo.nl Allemaal erg goed geregeld! Margot schreef:

  • Perraudin

    margot

    ben een paar keer wezen meezeilen op de omiros (kos), de simply blue (fethiye) en de phoenix (corfu). helemaal geweldig. Saronic sailing (www.saronic.nl) heeft een goed overzicht + laagste prijs was mijn ervaring. Saronic zet er duidelijk bij of het schip alleen vaart of ook flottieljeleider is. Dat laatste is minder leuk omdat de schipper dan ook veel tijd kwijt is aan het managen van de flottielje “vloot”.

    De Simply blue had toen een erg goed georganiseerde route en programma maar ik vond dat ik met de Omiros op de mooiste plekken ben geweest. zoals het vulkanisch eiland Nyssiros en Rhodos (stad). De Phoenix vaart helaas niet meer.

    nb de meezeilvakanties die Saronic biedt zijn allemaal met Nederlandse schipper. Vond ik wel prettig maar is maar net wat je wil

  • Monique van Delft

    ZEILEN IN TOSCANE. Ik verhuur mijn Eurokruiser 7.35, goed uitgerust en voordelinge prijzen, wie interesse heeft kan mij mailen.

  • erik

    een bedrijf die ik niet wil adviseren is Euroyacht Charter. Dit bedrijf heeft mooie praatjes, maar is amateur eerste klas.

    door mijn ervaring als flottieljeleiding kom je veel tegen op de markt. prijzen liggen allemaal dichtbij elkaar, dus daar moet je niet op letten. bovengenoemd bedrijf heeft geen moederschip voor het begeleiden van de groepen. echt waanzin. ze rijden met de auto van ene haven naar de andere en dat noemt men flotieljeleiden? kom je zo ook op plaatsen waar je geen verkeer tegenkomt? want je huurt toch niet voor niets een boot met flottielje. mensen, kijk uit met welk bedrijf u in zee gaat (leuke uitdrukking)

  • Koers

    Dat men hier bedrijfsnamen kan plaatsen? Het is en blijft een vorm van reclame.

    Verhaal van Erik kan ik wel beamen. Met ons gezin afgelopen jaar in Kroatie geweest, en deze flottielje gekozen. Op zich niet zo'n foute toko, boeken verloopt goed, maar kloppen inderdaad een paar dingetjes aan flottielje niet.

    We raden flottielje wel aan, maar laat je goed informeren!