Zeiler in nood belt pub voor hulp

  • Wally

    kon het niet nalaten onderstaand bericht van telegraaf.nl hier te plaatsen.

    ma 14 jan 2008, 14:08

    Zeiler in nood belt pub voor hulp

    LONDEN - Een Brit die in zijn zeiljacht de Atlantische Oceaan overstak en aan boord gewond raakte, is gered na een telefoontje naar zijn pub in zuidoostelijk Engeland.

    De 61-jarige Alan Thompson kwam ten val aan boord van zijn net in Florida aangeschafte jacht, de Padolu, en brak zijn bekken. Zijn boot voer toen ongeveer 1100 kilometer ten noordoosten van Bermuda.

    Kroegbaas Roger Pocock, een vriend van Thompson, beantwoordde de telefoon en gaf deze ongebruikelijke SOS door aan de Britse kustwacht. Die alarmeerde zijn Amerikaanse collega's.

    Thompson leed veel pijn en wilde aan boord van zijn schip worden behandeld. Toen dat geen optie was liet hij zich met tegenzin van boord halen en naar een ziekenhuis brengen. Hij had de Padolu voor ruim 20.000 euro gekocht en was met deze aanwinst op weg naar Engeland. De boot is nu stuurloos.

  • BerT

    Rot voor hem.

    Hij heeft die boot gekocht voor 33.000 dollar.

    De boot lag te koop voor 55.000 dollar.

    Hij heeft dus 40% onder de vraagprijs betaald.

    Is dit normaal?

    Wie heeft er in de afgelopen jaren een boot gekocht en

    hoeveel procent heb je er dan vanaf gekregen?

  • Sindbad

    Ik heb nog het meest te doen met die boot. Eenzaam op de zeven zeeen te zwalken, in plaats van lekker warm in een loods zoals die van mij.

    Wie gaat 'm halen?

  • BJ

    Hij komt vanzelf met de Golfstroom deze kant op en dan maar kijken wie er het eerste bij is. Gelukkig ligt mijn boot nog gewoon in het water dus ik heb nog een kansje… :D

  • Sven Heesterman

    Mijn boot was op het moment dat ik hem kocht meer dan 50% in prijs gedaalt in meer dan 2 jaar. Er zat wel werk aan dat blijkbaar niemand aandurfde…

  • Sindbad

    En welke kroeg zouden jullie bellen als jullie in nood waren?

  • andre

    ik bel ze meestal niet, ik ga er meestal naar toe als ik hulp nodig heb, hik! :)

  • BJ

    Ik heb een vergelijkbaar iets gehad. Een boot waar gemiddeld rond de 37K voor wordt gevraagd voor 16K gekocht. De verkoper vertelde dat de meeste kijkers meteen waren weggelopen bij het zien van de boot omdat de buitenkant niet genoeg glom. De enkeling die verder was gekomen had het werk ook niet aangedurfd….

    Verkooptip: zorg dat het glimt. Technische kwaliteit is tegenwoordig niet meer belangrijk, het moet glimmen… :D

  • erwinB

    eigenlijk is dat bootje toch een gevaar op zee.

    De grote oceaanreuzen die voelen dat nog niet als ze er tegenaan varen, maar je moet maar de pech hebben om in het holst van de nacht tegen zo'n ronddobberende boot te varen met je jachtje …

  • BerT

    Ieder nadeel hep ze voordeel.

    Wat je vindt daaro, mag je houden!!!!!!!!!!!!!!!!!