zeebrief of alternatief

  • Joan

    Kan iemand mij uitleggen wat het nut is van een zeebrief. Ik vind de kosten voor het in bezit krijgen van een zeebrief erg hoog en vraag me af of er alternatieve documenten zijn voor een zeebrief. Het plan is om deze zomer te vertrekken voor een rondje Atlantic, dus buiten europa.

    Alvast bedankt voor je reactie :-)

  • BJ

    Een zeebrief te duur? De totale registratie is 520 euro en daarvan is ongeveer 100 euro bedoeld voor de zeebrief. Als je daar op wilt bezuinigen ben je m.i. verkeerd bezig, wat is nou 100 euro op de totale kosten van je reis???

    De zeebrief is het enige officiele document wat te krijgen is; een alternatief is wellicht een ICP maar ik vraag me af hoe men daar in de Carieb op reageert. Nee, voor een dergeijke reis zou ik niet eens een alternatief overwegen. En vergeet je de BTW verklaring voor de boot niet… ;)

  • Marc

    Ik had nog niet gehoord van een jacht, dat een zeebrief had. Maar in 't algemeen geldt, dat je het best zoveel mogelijk papier mee kunt nemen….

    Mooi lijstje staat op: http://wvijmond.nl/Welk%20document%20voor%20welk%20landt.htm

    en daar staat dus geen zeebrief bij. Als je je jacht toch al inschrijft bij kadaster, zou ik voor die 110 dat papiertje er wel bij nemen. Nog een tip: in je aankooppapieren staat vaak een loa incl zwemtrap en opstapplankje ed. Ik adviseer je om alleen de vaste delen te nemen en dan goed na te meten. Als je schip dan ipv 12,10 11,98 lang wordt scheelt je dat soms wel E 30 a 40 per dag in de jachthavens.

    Hele goede reis en hou ons op de hoogte.

    MoR

  • Nienke

    Wij zijn naar de carieb gegaan met een ICP, nog nooit problemen mee gehad

  • h.h.

    Ik had alleen een aankoopbewijs en ook geen problemen gehad in de caribien.(nog onderweg er naar toe)

  • Sindbad

    h.h. schreef:

    >

    > Ik had alleen een aankoopbewijs en ook geen problemen gehad

    > in de caribien.(nog onderweg er naar toe)

    Hoe zit dat; niet om flauw te doen maar: je bent er al en nog geen problemen gehad, of je zit nog op zee onderweg ernaar toe, hoe kun je dan weten dat je geen problemen gaat krijgen?

  • h.h.

    jaja je hebt het gevonden hoor een spelfout.

    nog had noch moeten zijn waarvoor excuses en zal proberen het te voorkomen.

  • Sindbad

    Ok, is duidelijk nu.