wereldkaart/route

  • Erik en Ella

    We zijn bezig een route uit te stippelen en visueel te maken op een wereldkaart. Nu hebben we op googlemaps een route gepland, kijk maar eens:

    http://maps.google.nl/maps?hl=nl&mid=1198582131

    Zoals je ziet loopt er een lijn van Zuid Pacific, dwars door de wereld richting Nieuw Zeeland. Jullie begrijpen wel dat we daar niet echt gelukkig van worden.

    Weet iemand hiervoor een oplossing of een programma waarmee wij makkelijker kunnen werken. PC wordt traag van google………………..

    Ella en Erik

  • Fred

    Heb die link geprobeerd, maar werkt niet goed. Wil je de link naar Googlemaps nog eens goed plaatsen? Ben benieuwd naar je probleem.

    Fred

  • Erik en Ella

    http://maps.google.nl/maps/ms?hl=nl&gl=nl&ie=UTF8&msa=0&msid=113180878546831603510.000440f28433e27cbfe3d

    Kijk eens naar deze link?

  • Fred

    Sorry, maar ik krijg alleen Googlemaps te zien, verder niets bijzonders. Geen route, nada. Misschien moet je het toch anders vastleggen of exporteren?

  • Erik en Ella

    Klik eens op mijn kaarten en dan onze reis rond de wereld? Kijk eens of dit lukt?

    Gr E&E

  • Marc

    Als je een lange link wil plaatsen, kan je die verkorten via tinyurl.com. Dat werkt beter, vooal als de link op meerdere regels staat.

    Ik krijg op jullie link alleen leeg scherm, ook bij ‘kaarten’'

    Waarom gebruik je eigenlijk niet google earth?

    En…… waar willen jullie eigenlijk heen. Als je echt naar Nieuw Zeeland wil, is de route over de Pacific niet zo slecht….

    succes

  • Sindbad

    Eh Marc, weet jij hoe dit zit: mijn link is niet te zien boven mijn pagina; weet jij (iemand…?) hoe dat terug te krijgen is?

    Pieter

  • marksvrijheid

    uhm, welke link?

  • Sindbad

    Nou ja, het adres, de gegevens van de pagina waarop je zit te kijken. Als je die wilt linken moet je 'm kopieren. Maar ik ben hem kwijt uit de adresbalk boven. Vast weggeklikt of zo. Maar terugkomen doet-ie niet.

  • ZeilDude

    “mijn kaarten” zoals je noemde dat zijn jullie kaarten en niet de onze.

    Ik neem aan dat je in GM een lijn aan het trekken bent bestaande uit meerdere punten. Door de kaart naar oost/west te verslepen kun je de route verder tekenen. Als je de aarde rond bent geweest kom je niet bij het begin uit, maar bij een soort 2e kaart. Het blijft natuurlijk een vlakke presentatie van een bol.

    Rechts in GM zit een functie “Link naar deze pagina”. Die zou de goede URL moeten opleveren, maar misschien dat ie niet goed gepost wordt in dit forum (dan via TinyURL een alternatieve link maken)

    Voorbeeld link naar GM:

    maps.google.nl/maps/ms?hl=nl&ie=UTF8&msa=0&msid=115947320787655802026.000442899d79a359f1787&ll=-21.289374,-178.945312&spn=152.280968,360&z=2&om=1