zeilen en zwanger

  • Sindbad

    Nog even reagerend op je posting; 29 weken is nog niet zoveel, en je zit aan het begin van je 3e trimester zoals dat heet, dan heb je meestal de minste “last”van een zwangerschap. Technisch gezien denk ik dat zeilen niet zo veel bezwaren zou moeten geven; of je buik in de weg zit is erg verschillend per persoon.

    Of het echt aan te raden is, is wel de vraag; je kind is na 26 weken wel - in principe - levensvatbaar, en als er iets misgaat (wat hier ook kan gebeuren), wil je wel iets kunnen doen. En dan zou ik niet in Kroatie oid willen zitten. Wel in Nederland.

    Iets anders is je vliegtocht; onze persoonlijke ervaring was - met mijn 36 weken zwangere vrouw op zwangerschapsverlof vanuit Zambia - dat de vliezen kunnen breken door het luchtdrukverschil. Wij waren ternauwernood op tijd in een NL ziekenhuis (we wisten dat je weeen kunt remmen met alcohol, en dat bleek gelukkig inderdaad te werken…). Is gelukkig een gezonde dochter geworden.

    Succes met je keuze

    Pieter

  • Astrid

    Pieter,

    Ik wil even reageren op je berichtje.. dat je absoluut niet moet gaan bevallen in Kroatië!

    Ben je zelf weleens in een ziekenhuis geweest in Kroatië? Of heeft je vrouw een ervaring ?

    Ik ben ervan overtuigd dat de geneeskunde in Kroatië zelfs vele malen beter is dan in Nederland, maar vooral beter is dan Griekenland.

    Turkije kan ik niet over oordelen.

    We hebben zelf 4 jaar in Kroatië gewoond, en ja, een ziekenhuisbezoek met of zonder kinderen kom je dan ook tegen.

    De ziekenhuizen zijn super hygienisch, artsen geven eerlijke en directe antwoorden, wachtlijsten of wachttijden kennen ze niet, je word direct behandeld.

    In Nederland toch wel even heel anders!

    Afdeling verloskundige is niets mis mee!

    Dus stel, de baby komt eerder, maak je geen zorgen als je in Kroatie bent.

    Einde bericht.

    Groeten van Astrid