Dag allemaal,
Wij zijn een zeilreis op de Middellandse zee aan het boeken, flottielje voor komend jaar. Wanneer wij vakantie hebben ben ik zo'n 29 weken zwanger.
Nou is dat zeilen niet veel werk, je hebt er minder conditie voor nodig dan met een valk op de hollandse plassen zeg maar, en mijn man doet het meeste werk (ik ben de zeiler van ons twee).
Maar natuurlijk twijfel ik toch: buik in de weg? dunne matrasjes? kan ik snel genoeg reageren.
Bij afvaren en aanleggen kunnen we genoeg hulp krijgen van de flottieljeleiding, dat is weer het voordeel. Dat is mijn ervaring van vorige jaren, toen deden we alles zelfstandig, maar ik weet dat ze er altijd kunnen zijn als je het nodig hebt.
Bij zwangerschapscomplicaties werkt de annuleringsverzekering, maar niet als je niet kunt gaan door de “gewone” dingen, zoals slecht slapen, rugklachten enzovoorts.
Zijn er hier vrouwen die ervaring hebben met zwanger zeilen? Hoe ging dat? Tot hoeveel weken ging het wel?
Ik denk dat we gewoon eerder weg moeten, dus vroeger in de zwangerschap, of de hele zeilplannen voor de komende jaren in de ijskast moeten zetten.