Zeilbedrijf

  • Frits

    Waar moet ik aan voldoen om van mijn toekomstig jacht een charterboot te maken?

    En in dit geval zeilen met schipper.

    Oftewel je verhuurt je jacht en jezelf.

  • Sven Heesterman

    Serieus:

    Je moet gek zijn.

    Bereid zijn voor weinig geld te werken of enorme investeringen te doen

    Bereid zijn je hobby op te geven

    bereid zijn het gegeven Vrije tijd op te geven

    een goed netwerker of marketeer zijn

    Er zijn veel mensen die hetzelfde willen doen er is veel aanbod. Dat doet grote aanslag op je ondernemersvaardigheden. Tenzij je met iets heel bijzonders komt is het erg moeilijk je te onderscheiden.

    Je werkt als anderen vrij hebben en met mensen aan boord heb je geen moment echt voor jezelf.

    Tenzij je in de top van de markt zit zal je veel werk zelf moeten doen, dus in de zomer varen en in de winter klussen.

    Ok, het is een beetje zwart wit maar het is hier denk ik erg makkelijk om te veel naar de droom te kijken en de realiteit te missen.

    Maar veel succes als je dit door zet!

    Sven

  • hans

    de scheepvaart inspectie is de instantie die je op dit gebied alles kan vertellenmaar ik wens je sterkte want de lijst waaraan schip en schipper moeten voldoen is behoorlijk.

    Sterkte

    HansFrits schreef:

    >

    > Waar moet ik aan voldoen om van mijn toekomstig jacht een

    > charterboot te maken?

    > En in dit geval zeilen met schipper.

    > Oftewel je verhuurt je jacht en jezelf.

  • Frank

    Er gelden volgens mij alleen veel wetten plichten en rechten als je meer dan 12 passagiers wilt gaan vervoeren.

    Op de site van SI kom je niet echt verder vind ik.

    Natuurlijk kan je waarschijnlijk meer verdienen met grote groepen. Als je het slechts als “bijzaak” gaat doen en zo je kosten wat te drukken “kan” het interessant zijn. Rijk worden gaat niet lukken maar als je van je hobby je werk kunt maken….. hoef je nooit meer te werken!

    Frank