Luchtjes in de WC....

  • Sindbad

    Sinds ik volgens de regels de slangen in het wc-t je met een fraaie bocht + ontluchters heb aangelegd stinkt de wc. Komt door de ontsnappende lucht uit de ont/beluchter van de afvoerslang.

    Wat nu? Ik weet dat je een slangetje kunt of moet aansluiten naar buiten toe om dit te verhelpen, maar hoe en waar naartoe? Op een stalen S-spant.

    Hoe doen jullie dit?

    (En wanneer, forgodssake, ontwerpt Jabsco eindelijk es een opbouw doosplee met reservoir en pomp en afvoer naar dek en naar buiten….!? Zodat het gekloot en gezoek naar ruimte voor een zwartwatertank achterwege kan blijven….)

    Ik hoor graag van jullie.

    Groeten

    Pieter

  • Bontekoe

    Ik heb een hekel aan dat gedoe op een veel te klein WC-tje waar je je kont niet kunt keren, En dan het gedoe met pompen en zo.

    In de haven loop ik liever even naar de walplee en zeilend pak ik wel een puts en die gaat gewoon over de muur. Vroeger was dat normaal.

    Scheelt ook toilet poetsen en vieze luchtjes.

    Dat gedoe met een poeptank heb ik ook nooit begrepen. Waarom zou iemand bij zijn volle verstand met een tank vol met poep gaan slepen?

    Als we zo doorgaan met dit soort baarlijke nonsens worden onze plassen en rivieren nog eens zo schoon dat er zelfs geen vis meer in wil leven.

  • raptor

    Wellicht kan je boven op de ontluchtslang een koolstoffilter van een gasmasker monteren. Gasmaskers zijn te koop in iedere dumpwinkel. Wellicht zijn er ook losse filterbussen te koop maar dat weet ik niet. NL leger heeft ze niet meer nodig. We hebben straks alleen een ministerie op volle sterkte en 37 JSF's die niet mogen vliegen.

    Pieter

  • erik

    Stank gaat door de slang heen. Urine blijft in de slang staan als je niet genoeg doorpompt, met stank als gevolg. Oplossing is daarom simpel: na toiletgebruik veel meer doorpompen dan je nu doet. Hoe meer , hoe beter. En: de holding tank zo leeg mogelijk houden/ langdurig de afsluiter open laten staan.

    Mocht dit toch niet helpen, dan ook de holding tank schoonmaken en de slangen nakijken en eventueel vervangen.

  • Andries

    In aanvulling op de laatste reactie: Minstens 20 keer stevig pompen en dan pas hendeltje omzetten en de pot helemaal leeg maken. Geen laagje water in laten staan.

  • Sindbad

    Ik weet het, ja, goed doorpompen.

    Maar de vraag is, concreet: hoe kan ik een slangetje met ontluchting naar of door het dek voeren, zonder daar problemen van te krijgen. Wie heeft er ueberhaupt zo'n slangetje op de ventiel zitten?

  • BJ

    Een slangetje naar buiten voeren lijkt me niet zo'n probleem toch: gaatje boren en klaar.. :S En als je het doorvoert naar het dek een bochtje bovenop zetten.

  • Sindbad

    Ja, als t niet anders is, dan ga ik dat inderdaad doen. Maar wie heeft er verder ook nog zo' n slangetje? Of heeft niemand zo'n ventiel.

    Ik wil graag eerst ervaringen horen, voor ik gaten ga boren.

  • raptor

    Bij Gamma ed verkopen ze terugslagkleppen van PVC in 32mm en 40mm aansluiting om op wasbakken en wc's te monteren zodat die de syphon niet leegzuigen. Lucht kan wel naar binnen maar niet naar buiten. Zit een rubber membraan in.

    Pieter