Seatender 10 antifouling

  • Kaptijn Iglo

    Heeft iemand ervaring met Seatender 10 antifouling ? Schijnt zo goed spul te zijn dat de buren in de haven ook geen aangroei meer zullen krijgen. Bienieuwd naar jullie ervaringen (of van de buurman). Groet. K.I.

  • marksvrijheid

    heb je een stalen schuit?

  • Kaptein Iglo

    Nee, gewoon eerlijk polyester. Maar maakt dat iets uit met jouw ervaringen met Seatender 10 antifouling? Groet, K.I.

  • marksvrijheid

    wat ben je toch een heerlijke wijsneus, de productomschrijving meldt dat het voor staal is, maar daar weet je vast wel wat op,

    goed zeiljaar 2010!

  • Kaptijn Iglo

    Sta meteen paf in 2010! Gebeurt niet vaak, ik ga dat eerst eens even uitzoeken. Bedankt en jullie allemaal een fijn en gezond vaarseizoen, groet K.I.

  • Kaptijn Iglo

    Waar jij heb gekeken is het algemeen blad voor alle Seatender antifoulings. Daar staat inderdaad “aanbevolen” of bedoeld voor staal. Ik heb het nagevraagd en kan over bijna alle antifoulings worden aangebracht behalve op teflonbasis. Materiaal van de schepen is niet belangrijk (Hoewel aluminium misschien wel eens voor problemen zou kunnen zorgen).

    IKga het eens proberen. Groet. K.I.

  • Paulus

    Succes! Heb je wel ook uitgezocht of de visstickies er niet misselijk van gaan worden?

  • arjan

    even een vraagje, wij hebben wel een stalen schuit (westlander, gerbuikt voor wedstrijden en pleziervaart) en zijn benieuwd naar mensen die ervaring hebben met seatender. Wij gebruiken nu international micron koperhoudend, wel goed maar duur. ik hoor graag van jullie

    groet, arjan

  • Henrique

    Gietijzer van de kiel, is dat niet een heel ander metaal dan STAAL waarvan scheepshuid is gemaakt.

    Gietijzer heeft een zeer hoog koolstofgehalte, Wat is daarvan de innvloed op het verfsysteem.

    Ik heb nog niet een mooie geverfde gietijzeren kiel uit het water zien komen, wel mooi wanneer het staal was.

  • jansail

    de seatender 10 antifouling is perfect geschikt voor alle onderwaterschepen met uitzondering van aluminium

    het product komt uit de grote scheepvaart en wij hebben er hele goede ervaring mee

    met betrekking tot gietijzer zorg eerst voor voldoende primes Bijv de 011 van seajet en dan heb je ook daar geen problemen meer